måndag 4 oktober 2010

Blåsinstrument med ljuddämpare

Jag skrev i senaste inlägget om att jag gärna skulle äga en saxofon eller trumpet, fast då jag bor i en lägenhet får jag antingen skapa en grannfejd eller lämna min lya varje gång jag ska spela.

Fast när jag kollade i produktkatalogen på 4sound.se såg jag att det finns något som heter Silent Brass. Silent Brass tillverkar specialgjorda blåsinstrument med ett system där ljudet går in i en förstärkare och ut genom hörlurar.


Tydligen är detta någon som till exempel yrkesmusiker använder innan ett gig för att kunna värma upp på plats.

Priset på dessa var relativt billigt, men frågan är ju hur mycket substitut det är. Har också hört att de ska vara extra svårt att skapa ljud - mer motstånd i blåsandet med andra ord. Några som har erfarenheter av dessa mojänger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar