måndag 11 oktober 2010

Är sugen på en ny elgitarr

Ja, jag känner att det kan vara dags att byta upp mig från min enkla Washburn. Antar att det står mellan Gibson och Fender. Har även övervägt någon av de bättre Epiphone-modellerna.

Fast detta var tidigare när det lutade åt Gibson, den senaste tiden har det svängt över mot Fender. Fender har ju också en billigare variant i Squire, men jag har hört en del negativt om dessa – någon som har några erfarenheter här?


Förmodligen är det en Fender Telecaster som står högst på önskelistan, den modellen får mig att tänka på konvolutet till Springsteens Born To Run och det är ju en rätt schyst skiva.

Jag uppfattare Fenders gitarrer som något mer flexibla än Gibsons, vilket är precis vad jag är ute efter då jag spelar många stilar. Och ljudmässigt tror jag då att Telecastern passar mig lite bättre än Stratocastern.

Men vad jag kunnat förstå är Telecastern något begränsad gentemot Stratocastern - pickups etc. Som sagt, inget lätt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar