söndag 12 december 2010

Den idealiska middagen

Bland de största problem i vardagen måste jag ranka middagen högt. Problem nr 1: att tillaga den; problem nr 2: disken efteråt. Middagar börjar bli lite för mycket för mig.

Men igår däremot gick allt smidigt tillväga. Jag tror jag upptäckte den idealiska middagsrätten: släta bullar.

Kanske inte att släta bullar uppfyller alla kriterier på området, men de krossar all konkurrens på några punkter: förarbete och efterarbete. Är inte dessa punkter de viktigaste?

Dessutom var det gott. Jag funderar på att äta samma middag idag med. Kanske imorgon också.

Här kommer receptet:

1. Öppna skafferiet eller var du nu har gjort av bullarna.
2. Riv upp påsen och lägg önskat antal bullar på en tallrik – eller direkt på bordet ifall du kör den stilen.
3. Välj något att dricka.
4. Middagen är färdig att servera.

Åtminstone är min middagsångest botad för ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar